Sponsoring

Zelfs Peter de Grote beschikte niet over onbeperkte middelen, hij had het geluk dat zijn Nederlandse vrienden hem genereus bijsprongen. De Hermitage Amsterdam kent eenzelfde geluk en kan steunen op royale sponsors die vaak ook een bijzondere link met Rusland hebben. Die steun is geen luxe, maar voor ons – zonder subsidie – een bestaansnoodzaak.

Wij danken daarom onze founder BankGiro Loterij, onze hoofdsponsors ABN AMRO, Heineken, Philips, en onze sponsor Fugro voor hun bijdragen en vertrouwen waardoor onze tentoonstellingen konden worden gerealiseerd. De Vrienden van de Hermitage Nederland, waaronder de Catharina en Peter Kring, maken het steeds weer mogelijk iets extra’s te doen. Het VSBfonds als partner van de Hermitage voor Kinderen maakt het mogelijk om vele facetten van cultuur over te brengen op 10.000 kinderen afkomstig uit groot Amsterdam. Wie weet wat daar ooit weer uit voort zal komen!

Hoe wij werken

Succesvolle sponsorsamenwerking begint voor ons met de vraag hoe wij een bijdrage kunnen leveren aan de marketingdoelstellingen van uw merk. Wij kunnen op drie niveaus op uw behoeftes inspelen.

Relatiemarketing

De Hermitage Amsterdam, gevestigd in een prachtig gerenoveerd zeventiende-eeuws gebouw aan de Amstel, is uitstekend geschikt voor recepties. Onze historische ontvangstruimtes, vooral de kerkzaal (maximaal 300 personen) en de regentenkamer (maximaal 40 personen) met beide een prachtig uitzicht op de rivier, zijn na sluitingstijd uitsluitend beschikbaar voor onze sponsors voor ontvangsten. Zo krijgt uw relatiemarketing een extra dimensie, biedt u een unieke ervaring aan uzelf en uw gasten. Des te meer als u bedenkt dat hier in 1814 het hofbal ter ere van koning Willem I werd gegeven, een dag na de inhuldiging; dat in 1946 Sir Winston Churchill hier werd ontvangen voor de lunch; en dat kortgeleden hier – toen nog – koningin Beatrix en president Poetin gezamenlijk het Nederland-Ruslandjaar 2013 openden.

En dan nog iets. Als de museumdeuren sluiten kunt u als partner van de Hermitage Amsterdam in alle rust de tentoonstelling bezoeken. Jaarlijks openen wij twee tentoonstellingen met schitterende kunst uit de wereldberoemde collectie van de Hermitage in St.-Petersburg. Hierdoor kunt u elk jaar weer uw relaties verrassen.

Naast deze historische zalen hebben we een grote verscheidenheid aan andere ruimtes en ontvangstlocaties: de binnentuin (maximaal 600 gasten), het auditorium (maximaal 350 gasten), de vijf ateliers van de Hermitage voor Kinderen (in totaal maximaal 150 gasten), de Poesjkinzaal (maximaal 40 gasten), de Tsjechovzaal (maximaal 35 gasten), de Tolstojzaal (maximaal 25 gasten). Klikt u hier voor de details omtrent zaalverhuur en impressies van alle locaties.

De catering tijdens sponsorontvangsten is van het hoogste niveau. Chef-kok Ricardo van Ede, die al op zijn 21ste een Michelinster kreeg, en zijn team fêteren u graag met gerechten uit de Frans-internationale keuken. Van Ede heeft een passie voor recepten van Hollandse bodem, die hij in een modern jasje steekt en op een hoger peil brengt. Alle gerechten worden bereid met verse seizoensgebonden producten.

Naamsbekendheid en merkactivering

De Hermitage Amsterdam behoort tot de A-merken in het Nederlandse museumlandschap. Met 569.000 bezoekers was ons museum in 2012 het op drie na best bezochte van Nederland.

Onze sponsors ontvangen exclusieve rechten met betrekking tot publiciteit. De namen en logo’s worden zowel in het gebouw als op al het publiciteitsmateriaal voor elke tentoonstelling getoond. Maar voor ons gaat de publiciteit voor sponsors veel verder dan alleen brand exposure. Wij kijken graag samen met u hoe wij een inhoudelijke link tussen uw merkstrategie en onze missie kunnen vinden. Het kan daarbij om uiteenlopende zaken gaan.

Zo kunnen we onderzoeken hoe technologisch geavanceerde producten van uw merk inzetbaar zijn tijdens onze tentoonstellingen. Zodat de unieke objecten van de Hermitage in St.-Petersburg nog beter tot hun recht komen. Of we kunnen de optimale formule proberen te vinden voor onvergetelijke ontvangsten van uw relaties in de Hermitage Amsterdam. Daarbij is veel extra’s te bedenken. We hebben al eens een grote modeshow van een beroemde Nederlandse ontwerper gehouden in een van onze tentoonstellingsvleugels. En voor medewerkers van een van onze sponsors kunstworkshops opgezet in de vijf ateliers van de Hermitage voor Kinderen.

Aanbod op maat

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Neemt u dan contact op met Katharina Grosser (telefoon 020 530 87 55, k.grosser@hermitage.nl) voor een rondleiding door het gebouw. Dan kunnen we vrijblijvend inventariseren of samenwerking interessant voor u kan zijn.

Foto Jørgen Koopmanschap

Openingstijden

Dagelijks 10–17 uur
Gesloten 26 april en 25 december 2014

© State Hermitage Museum, St Petersburg

De Hermitage Amsterdam is gevestigd op de Amstel 51.

Contact

Voor informatie over de tentoonstellingen, de programmering, de online ticketshop, het gebouw en reserveringen van rolstoelen, groepsbezoeken en CKV-programma’s:
+31 (0)20 530 87 55

Voor alle overige vragen en voor het kantoor: +31 (0)20 530 87 55

Voor reserveringen van rondleidingen en zalen:
0900 HERMITAGE (0900-437648243) lokaal tarief

Voor het reserveren van audiotours (mogelijk vanaf 15 audiotours) kunt u contact opnemen met reservations@guideid.com

ANBI

De Hermitage Amsterdam is een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Wij hoeven geen belasting te betalen over giften. Uw bedrag staat dus volledig tot onze beschikking. En giften aan een ANBI zijn vaak aftrekbaar voor de schenker.

Sitemap

x

Nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en wij zullen u op de hoogte blijven houden. Niet alleen van de tentoonstellingen, maar van alle andere activiteiten in de Hermitage Amsterdam. Waaronder de culturele avonden op woensdag, zaterdagmiddag lezingen in het auditorium en de zondagochtend concerten.